خبر

راهنمای اخذ جواز کسب برنج فروشی

جواز کسب برنج فروشی

همه چیز درباره جواز برنج فروشی

کشورمان ایران جزء کشورهای جوانی است که دارای ترکیب جمعیتی جوان است. هر روزه به تعداد جوانان و افراد آماده به فعالیت در جامعه افزوده می شود و چنین چیزی خود لازمه آماده سازی بستری مناسب این افزایش نیروی کار از سوی جامعه است. بنابراین قانون گذار قوانینی جهت شروع فعالیت افراد در نظر گرفته تا این فعالیت ها در چهار چوب قانون انجام پذیرد. آشنایی با این اصول و قوانین برای تمامی افرادی که مایل به فعالیت اقتصادی در جامعه می باشند ضروری است.
یکی از مهترین چنین قوانینی ، جهت راه اندازی کسب و کار در مرحله اول اخذ پرونده کسب و کار می باشد. این جواز در واقع مجوزی است برای دایر کردن یک واحد صنفی و بدون دریافت آن فعالیت اقتصادی شما غیر قانونی محسوب می شود، طبق ماده 12 قانون نظام صنفی افراد قبل از راه اندازی کسب و کار موظف به اخذ جواز فعالیت از واحد صنفی مربوطه می باشند. جواز کسب مجوزی است برای شروع و ادامه کسب‌ و پیشه یا حرفه که برای آغاز کسب در محل مشخص یا جواز کسب معین، به صورت موقت یا دائم به فرد یا افراد صنفی اهدا می ‌شود. جواز کسب موقت تنها برای یک ‌بار صادر می شود. مدت اعتبار جواز کسب موقت یک‌ سال و جواز کسب دائم پنج‌ سال است.

جواز کسب برنج فروشی و مزایای مهم آن

تمام این نکات برای اخذ جواز کسب برنج فروشی نیز صادق است. برنج فروشی که یک مرکز تخصصی برای عرضه برنج و مشتقات آن است ، برای شروع فعالیت و طی مراحل دیگر کاری نیازمند جواز کسب و کار است. داشتن جواز کسب دارای مزایای فراوانی است. اولین مزیت این جواز هویت دادن به کسب و کار برنج فروشی شما خواهد بود. این جواز توسط نهادهای قانونی ارائه می شود ، در نتیجه با داشتن این جواز، فروشگاه برنج فروشی شما وجهه ای قانونی پیدا می کند. بدین ترتیب ، و با نگاه به جواز کسب شما ، مشتریان به راحتی به شما و محصولات فروشگاه شما اعتماد خواهند کرد.

همچنین با داشتن جواز کسب برنج فروشی ، شما در زیر چتر نظارتی اتحادیه های صنفی قرار می گیرید و می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. اتحادیه های صنفی ، معمولاً ، برای اعضای خود خدمات ویژه و شرایط خاصی در نظر می گیرند، و می توان با استفاده از جواز کسب از این خدمات و امکانات استفاده نمود. برنج فروشی مرکزی است که برای راه اندازی آن به سرمایه اولیه نسبتا خوبی نیاز است. اگر شما نمی توانید این هزینه را تامین کنید ، می توانید با دریافت جواز کسب و کار، قسمتی از این هزینه را از طریق صندوق های کارآفرینی به صورت تسهیلات کم سود دریافت نمایید.

جواز کسب برنج فروشی

مجوز بهداشت برای برنج فروشی را چگونه اخذ کنیم؟

فروشگاه برنج جایی است که در آن یکی از محصولات غذایی پرمصرف ایرانی عرضه می شود و به همین دلیل باید در حین دریافت جواز کسب، مجوز بهداشت را برای این مورد نیز تهیه نمود. باید با همراه داشتن معرفی نامه از اداره اصناف به مرکز بهداشت شهرستان مربوطه برای تهیه مجوز بهداشت مراجعه نمود.
در این مرکز استاندارد هایی تعریف شده است که افراد متقاضی راه اندازی فروشگاه های مختلف از جمله افرادی که متقاضی تاسیس فروشگاه یا مغازه فروش برنج هستند باید آنها را رعایت کنند. این استانداردها در دو دسته کلی مربوط به پرسنل فروشگاه و همچنین محیط انبار و فروشگاه می شوند. یعنی افراد باید از سلامت کامل جسمی و روحی برای دریافت مجوز بهداشت برخوردار باشند، و همچنین فروشگاه و انبار نیز کلیه استانداردهای بهداشتی را داشته باشند.
مراحل دریافت مجوز بهداشت فروشگاه با مراحل دریافت مجوز بهداشت یک تولیدی مواد غذایی متفاوت است، و به نسبت روند آسانتری دارد. به طور معمول با داشتن شرایط مناسب و تعریف شده دریافت این مجوز در طی چند روز کاری امکان پذیر است.

چگونه برای برنج فروشی پرونده مالیاتی تشکیل دهیم؟

برنج فروشی به عنوان یک مرکز کسب و کار برای فعالیت ادامه دار و قانونی نیازمند داشتن جواز کسب است، و با داشتن این مجوز شما در زمره افراد واجد پرداخت مالیات قرار می گیرید. به همین دلیل لازم است به صورت سالانه نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنید. برای این کار لازم است که شما در اولین مرحله نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی برنج فروشی خود اقدام کنید. در حال حاضر افراد واجد شرایط تشکیل پرونده مالیاتی تا دو ماه پس از اخذ مجوز کاری خود می توانند نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی خود اقدام کنند.
مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیاتی برنج فروشی از این قرارند:

  • اصل و کپی کلیه مدارک مربوط به مجوزهای فروشگاه
  • اصل و کپی مدارک شناسایی مدیریت و صاحب امتیاز برنج فروشی
  • فیش واریزی مربوطه
  • فیش آب و برق و تلفن و گاز فروشگاه
  • وکالت نامه یا معرفی نامه کتبی از طرف فروشگاه ( در صورت عدم حضور مدیر عامل )
  • اجاره نامه یا سند مالکیت ملک فروشگاه همراه با آدرس و کد پستی مغازه

برای کسب اطلاعات کامل و راهنمایی های لازم برای اخذ جواز کسب برنج فروشی خود به ما در مجتمع تک سنتر ، بازار برنج ایران مراجعه کنید. ما دقیقا می دانیم که نگرانی های شما چیستند و می دانیم که شما به چه نیاز دارید. پس اولین قدم خود را محکم برداشته و اجازه دهید با شما همراه شویم.برای دریافت اطلاعات کامل‌تر می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی تک سنتر مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.